МЕТА: поглибити уявлення учнів про
найхарактерніші ознаки весни за допомогою художніх засобів;
розвивати навички читання, образне мислення,
уміння самостійно працювати з книгою;
виховувати естетичні смаки ,любов і бережне
ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації, виставка книг, дитячі
малюнки, П.Чайковський «Пори року».
ПЛАН І ХІД УРОКУ
1. Емоційна підготовка
2. Орієнтація
- розгадування кросворду
- бесіда
-
Які місяці ви вже назвали?
-
Який залишився?
-
Назвіть їх по порядку.
-
До якої пори року вони відносяться?
3. Презентація.
а) Слухання музичного твору П.
І. Чайковського «Пори року»
- Що ви уявляєте
під музику?
- Якою ви уявляєте
весну?
б) Читання казки про весну
Було у
Матері – Весни три сини. Один з них Березень, такий був плакучий, тільки й
робив , що сльози втирав . Другий , Квітень, радував око розквітлими садами, а
третій, Травень, співати любив у буйних травах.
Засперечалися брати , хто з них найважливіший. Березень себе вважав найсміливішим, бо йшов він першим. Квітень
сперечався з ним і доводив, що якби не він., не було б у садах яблук, вишень,
груш. А Травень закінчував весну,
зустрічав Соловейка, тому і вважав себе
найважливішим.
Посварилися брати й прийшли до матері. Засміялася весна і промовила:
- Всі ви
дуже потрібні. Березень зиму перемагає, первоцвіту дорогу звільняє, Квітень
землю уквітчає, врожай готує. А Травень буяє травами, тепло дарує. І не було б
без вас красного літечка.
- Якими
змальовано місяці?
- Яку казку про зустріч місяців ви читали?
в)
Обговорення казки «Як Квітень до Березня в гості їздив»
- Які особливості Березня зображені в казці?
- Як Квітень зумів дістатися до Травня?
г)Розучування і виконання веснянок
«Подоляночка»
«Вийди, вийди,
сонечко»
д)Бесіда. Свято Стрітення
З
давніх-давен у нашого народу одним із найулюбленіших свят було свято Зустрічі
весни. Воно проходить весело, урочисто. Весну, за уявленням наших предків,
приносили на крилах птахи.
Вважається, що на Стрітення (15 лютого) зима з весною зустрічаються. З
цим пов'язаний цікавий звичай. Напередодні Стрітення жінки випікали печиво у
вигляді пташок – «жайворонків». З цими «жайворонками» діти йшли в садки й
закликали весну в гості.
е) Гра
«Загублене слово»
Знайти
потрібне слово і вставити у вірш, утворивши риму.
Весна до
нас спішить -
Про це
струмок…(шумить, дзвенить, бринить)
Як радо
щодня і щоночі
Весняна
водичка…(хлюпоче, дзюркоче. плюскоче, рокоче)
є)
Декламування дітьми вивчених творів
- Грицько Бойко «Прилетіли шпаки»;
- М. Лисич «Березень»;
- Ліна Костенко «Берізки по коліна уводі»
ж) Опрацювання
скоромовки
Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню:
«Ти не вмієш
так, як я,
Я не вмію так, як ти».
з) Бесіда
-
Весна приносить тепло, встеляє землю травицею, квітчає первоцвітами.
- Яка
рослина зацвітає найпершою?
- Які
квіти з’являються першими?
- Які
ще весняні квіти ви знаєте?
- Які
з них занесені до Червоної книги?
-
Запам’ятайте: первоцвіти треба берегти!
е) Читання
і обговорення творів:
1. Олена Пчілка «Весняні
квіти»
- читання вчителем;
- мовчазне
читання;
- словникова
робота:
-
Які слова незрозумілі?
- вибіркове
читання:
-
Які рослини розбудила весна?
-
Для кого діти збирали квіти?
- бесіда:
-
Які із згаданих квітів занесені до Червоної книги?
- Як
потрібно поводитись з первоцвітами?
-
Які свята приносить весна?
2. Олександр Олесь «Журавлі»
- Що
означають слова «відмикають білі брами»?
3.Юрій Старостенко
«Рятуйте!»
-
Про повернення яких пташок ви дізналися з оповідання?
-
Хто намагався зайняти шпаківні?
- Чи
вдалося горобцям це вчинити?
-
Чому оповідання має таку назву?
-
Які твори про повернення птахів із вирію ви читали? Які це птахи?
є) Загадки
Чорний, моторний, по полю ходить,
Черв’ячків ловить. Кричить «крак»,
А звати його … (шпак)
Не сильний він, не з металу,
А прислухайся – дзвенить.
Риє землю він розталу
І біжить, біжить. біжить. (Струмок)
Перший я приніс весну,
Розбудив усіх від сну.
Заспівати я мастак,
Називаюся я… (шпак).
Йшла зоряниця, красна дівиця,
Через покоси, гублячи сльози…
Місяць дивився і засмутився.
Сонечко встало, слізки зібрало. (Роса)
Які ноги, такий ніс,
По болоту ходить скрізь,
Хату на хаті має,
Жабам рахунок знає. (Лелека)
Під погожим, тихим небом,
Під дзвінкий пташиний щебет
З оберемком ніжних квітів
По землі блукає …(квітень).
Тільки сонечко пригріло -
І розтанув килим білий.
Клен радіє : певно зна –
Що до нас прийшла…(весна).
Вдень у небі гуляє,
А ввечері спать лягає. (Сонце)
А в цім місяці підряд
Маємо багато свят.
Зеленіють буйно трави.
То іде веселий …( травень).
Посідали на вербичку
Сірі братики й сестрички –
Перші вісники весни.
Відгадайте, хто вони? (Котики)
4. Підсумок уроку
а) Бесіда
- Хто автори творів, які ми прочитали?
- Які з них вам найбільше сподобалися?
- Як ви поясните прислів’я про весну?
Березень березовим віником
зиму вимітає, а весну в гості запрошує.
Весна днем красна.
б) Виставка дитячих малюнків.
5. Домашнє завдання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий